Keberkesanan ginkgo biloba

06/30/2015 07:41

Apa nama-nama lain adalah Ginkgo dikenali oleh?
Abricot Argenté Japonais, Adiantifolia, Arbre aux ECUs, Arbre aux Quarante ECUs, Arbre du Ciel, Arbre Fossile, Bai Guo Ye, Baiguo, Extrait de Feuille de Ginkgo, Extrait de Ginkgo, Tree Fossil, Ginkgo biloba, Ginkgo Biloba Daun, Ginkgo Ekstrak , Ginkgo Folium, Ginkgo Leaf Extact, Ginkgo Seed, Graine de Ginkgo, Herba Ginkgo Biloba, Jepun Silver Apricot, Kew Tree, maidenhair Tree, Noyer du Japon, Pei Su Go Ye, Salisburia Adiantifolia, Yen Xing, Yinhsing.

Apakah yang Ginkgo?
Ginkgo adalah herba. Daun ini biasanya digunakan untuk membuat ubat. Walau bagaimanapun, ubat-ubatan beberapa diperbuat daripada benih, tetapi ini tidak dikaji dengan baik.

Ginkgo adalah berkesan?
Terdapat beberapa bukti saintifik bahawa ginkgo boleh melambatkan kehilangan ingatan dan kemahiran sosial pada orang dengan penyakit Alzheimer. Ginkgo juga mungkin membantu kehilangan ingatan normal pada orang tua dan mungkin boleh mengasah kemahiran berfikir orang muda.

Ginkgo juga boleh membantu orang yang mengalami sakit kaki apabila mereka berjalan kerana alirdarah miskin. Ginkgo seolah-olah dapat membantu orang dengan keadaan ini berjalan lebih jauh sebelum sakit bermula. Ia juga boleh membantu orang yang mempunyai masalah-kira, meringankan beberapa gejala sindrom prahaid (PMS) (terutama payu dara), memperbaiki penglihatan jarak pada orang dengan degenerasi makula, memperbaiki penglihatan warna pada orang dengan diabetes, dan menterbalikkan kesan-kesan sampingan seksual ubat-ubatan tertentu untuk kemurungan (seperti Prozac, Paxil, Zoloft, dan lain-lain).

Tidak ada maklumat yang cukup untuk mengetahui sama ada daun ginkgo berkesan bagi keadaan-keadaan lain orang menggunakannya untuk, termasuk: gangguan perhatian defisit hiperaktif-(ADHD), pembekuan darah, penyakit jantung, kolesterol tinggi, "pengerasan" arteri, kemurungan , penyakit gunung, dan lain-lain.

Mungkin berkesan untuk ...

    
Penyakit Alzheimer dan lain-lain bentuk demensia.
    
Memperbaiki masalah pemikiran yang disebabkan oleh usia tua.
    
Meningkatkan pemikiran pada orang muda.
    
Sindrom Raynaud (jawapan menyakitkan sejuk terutamanya di jari tangan dan kaki).
    
Sakit kaki apabila berjalan akibat aliran darah yang lemah (claudication).
    
Vertigo dan pening.
    
Sindrom prahaid (PMS).
    
Meningkatkan penglihatan warna pada orang dengan diabetes.
    
Merawat beberapa jenis penyakit mata (glaukoma dan kerosakan mata yang disebabkan oleh kencing manis).

Mungkin tidak berkesan untuk ...

    
Nada dalam telinga (tinnitus).
    
Kemurungan musim sejuk pada orang dengan gangguan afektif bermusim (SAD).
    
Masalah seksual yang berkaitan dengan ubat-ubatan antidepresan.
    
Masalah seksual di kalangan wanita.
    
Mencegah gejala gunung atau ketinggian penyakit di pendaki.

Bukti tidak mencukupi untuk Keberkesanan Nilai untuk ...

    
Yang berkaitan dengan usia degenerasi makula (AMD), keresahan, gangguan perhatian defisit hiperaktif-(ADHD), darah beku, sakit jantung, strok, kolesterol tinggi, "pengerasan" arteri (aterosklerosis), kanser kolorektal, kanser ovari, kehilangan pendengaran, skizofrenia, dan keadaan lain apabila ekstrak digunakan.
    
Batuk, asma, bronkitis, masalah kencing, masalah kognitif yang berkaitan dengan penyakit Lyme, gangguan pencernaan, sindrom keletihan kronik (CFS), kudis, dan kudis kulit apabila benih digunakan.

Kebaikan Ginkgo Biloba Untuk Kesihatan

 

Back

© 2015 All rights reserved.

Create a free websiteWebnode