Ejakulasi pra-matang: Punca dan 10 Tips untuk Rawatan

04/14/2015 13:58

Sebagai pasangan dan ahli terapi seks dalam amalan swasta, saya sering hairan bagaimana ramai lelaki dan pasangan datang untuk melihat saya cuba untuk menetapkan ejakulasi pra-matang. Ramai lelaki menderita dengan rasa malu dan malu tentang perasaan bahawa mereka ejakulasi terlalu cepat, yang membawa mereka untuk mempunyai kebimbangan tentang seks dan prestasi mereka.

Menurut Klinik Mayo, punca sebenar ejakulasi pra-matang tidak diketahui. Walaupun pernah dianggap hanya psikologi, doktor kini mengetahui ejakulasi pra-matang adalah lebih rumit dan melibatkan interaksi kompleks faktor psikologi dan biologi digabungkan.

Sebab-sebab psikologi

Sesetengah doktor percaya bahawa pengalaman seksual awal boleh menubuhkan satu corak yang boleh menjadi sukar untuk menukar di kemudian hari, seperti:

Keadaan di mana anda mungkin telah bergegas untuk mencapai klimaks bagi mengelakkan yang ditemui

Perasaan bersalah yang meningkatkan kecenderungan anda untuk tergesa-gesa melalui pengalaman seksual

Faktor-faktor lain yang boleh memainkan peranan dalam menyebabkan ejakulasi pra-matang termasuk:

Disfungsi erektil. Lelaki yang bimbang tentang mendapatkan atau mengekalkan ereksi ketika melakukan hubungan seksual boleh membentuk corak bergegas untuk ejakulasi.

Kebimbangan. Ramai lelaki dengan ejakulasi pra-matang juga mempunyai masalah dengan kebimbangan sama ada secara khusus mengenai prestasi seksual atau yang berkaitan dengan isu-isu lain.

Masalah hubungan. Jika anda telah melakukan hubungan seks yang memuaskan dengan rakan-rakan lain di mana pancutan pramatang berlaku jarang atau tidak sama sekali, ada kemungkinan isu interpersonal antara anda dan pasangan anda sekarang boleh menyumbang kepada masalah ini.

Sebab-sebab biologi

Beberapa faktor biologi mungkin menyumbang kepada ejakulasi pra-matang, termasuk:

Tahap hormon yang tidak normal

Tahap tidak normal bahan kimia otak dipanggil neurotransmitter

Aktiviti refleks tidak normal sistem ejakulasi

Masalah tiroid tertentu

Keradangan dan jangkitan pada prostat atau uretra

Sifat-sifat yang diwarisi

Kerosakan saraf dari pembedahan atau trauma (jarang berlaku)

Amerika Syarikat News.com melaporkan bahawa panjang purata perbuatan seks adalah 7.3 minit tetapi yang menakjubkan 43 peratus lelaki akhir di tempat bawah dua minit.

Rawatan untuk Ejakulasi Pramatang Termasuk:

1. Cuba untuk membina kawalan ke atas ejakulasi refleks anda. Mulakan dengan diri-merangsang (melancap) kerap (tiga hingga lima kali seminggu) untuk menjadi biasa dengan tahap sensitiviti dan rangsangan. Cuba melancap dengan kedua-dua tangan yang basah dan tangan yang kering untuk mendapatkan digunakan untuk sensasi yang berbeza-beza. Cuba membina kawalan dengan melancap sehingga anda merasa diri anda kira-kira untuk melepaskan, kemudian berhenti melancap, mari ereksi mati ke bawah sedikit, mungkin lima minit atau lebih, dan kemudian mula melancap lagi. Adakah senaman ini tiga atau empat kali sebelum anda akhirnya membenarkan diri anda untuk "menyelesaikan" dan melancap untuk orgasma.

Mengamalkan idea ini akan membantu anda untuk tahu di mana "titik pulangan tidak" anda adalah supaya dalam pasangan seks apabila anda merasai keadaan ini berlaku, anda boleh berundur sama ada dengan "menarik diri" untuk menukar kedudukan seksual itu menumpulkan rasa anda untuk seketika atau anda boleh menukar strok anda (dan bukannya menikam masuk dan keluar semasa seks anda boleh meninggalkan anda zakar dalam pasangan anda dan pergi dalam bulatan, yang boleh menjadi sedikit kurang merangsang). Mengetahui apa yang "titik pulangan tidak" anda terasa seperti adalah penting untuk mendapat kawalan ke atas ejakulasi.

2. Amalan Kegels untuk cuba untuk melambatkan orgasme. Kegels adalah berguna apabila ejakulasi yang dekat, dan boleh membantu untuk mencegah ejakulasi off. Hanya "Latihan Kegel" Google untuk melihat apa yang mereka. Mereka membantu untuk membina otot lantai pelvik anda untuk membantu anda mempunyai kawalan yang lebih baik.

Dalam satu kajian yang dikawal pada tahun 2012 pada ejakulasi pra-matang, orang-orang yang tidak dapat bertahan walaupun untuk satu minit sebelum memancut menamatkan kursus 12 minggu senaman otot lantai pelvik dan telah didapati untuk meningkatkan masa tindak balas ejakulasi mereka dari 31.7 saat untuk 146.2 saat.

3. Menggunakan kondom juga membantu untuk melambatkan pancutan. Mereka bekerja dengan mengurangkan kepekaan ketika melakukan hubungan supaya mereka dapat membantu untuk masalah ejakulasi pra-matang. Menggunakan jenama kondom tebal: Trojan Enz akan berfungsi jika anda boleh menggunakan susu getah.

4. Cuba menggunakan "tempoh refraktori" selepas ejakulasi. Berapa lama anda boleh mencapai ereksi selepas ejakulasi? Berapa lama anda boleh merangsang ereksi kedua sebelum ejakulasi? Ramai lelaki mengalami sensitiviti kurang semasa ereksi kedua dan sering rawatan baik untuk ejakulasi pra-matang adalah untuk mempunyai pancut lelaki itu sekali (mungkin semasa hubungan) kemudian beralih untuk membantu pasangannya sehingga pulangan pendirian beliau, kemudian gunakan ereksi yang kedua untuk mempunyai yang lebih lama sesi persetubuhan. Walaupun sesetengah pasangan pada awalnya mengadu tentang idea ini, ia telah bekerja dengan baik untuk banyak pasangan.

5. Satu lagi tip untuk cuba adalah dengan menggunakan lebih banyak minyak pelincir. Mengurangkan geseran yang boleh membantu anda bertahan lebih lama.

6. Jika anda belum orgasmed dalam masa 24 jam kerana seks dengan pasangan anda, anda akan ejactulate cepat. Lelaki yang masterbate pada waktu pagi dan kemudian mempunyai hubungan dengan rakan-rakan mereka di malam hari cenderung untuk dapat bertahan lebih lama kerana mereka mempunyai orgasma pada hari yang sama. Anda juga boleh masterbate pada waktu malam dan mempunyai seks di waktu pagi dengan kesan yang sama.

7. Berapa banyak foreplay yang anda melibatkan diri dalam? Cuba lagi atau kurang, atau berbeza jenis foreplay. Cuba fokus lebih atau kurang pada zakar untuk mengawal tahap rangsangan. Jika anda berjaya mencapai tahap 8.5 rangsangan sebelum cuba untuk menembusi, di mana sembilan adalah titik tidak dapat dielakkan ejakulasi, menembusi apabila anda seorang enam atau tujuh. Jangan sekali-kali membawa perlawanan menyala ke dalam kilang dinamit. Kadang-kadang lebih foreplay membantu dengan ejakulasi pra-matang kerana ia membolehkan orang untuk mendapatkan kawalan ke atas kebimbangan lalu ia dilonggarkan bukan bergegas melalui, yang boleh "AMP sehingga" kebimbangan dan membawa kepada ejakulasi pra-matang.

8. Ramai SSRI Ubat bekerja ajaib untuk membantu sensasi orgasmic membosankan. Kesan sampingan ini boleh menjadi sangat mengecewakan untuk orang-orang yang tidak mempunyai masalah ejakulasi pra-matang tetapi bagi lelaki yang berejakulasi terlalu awal, ia boleh bekerja menakjubkan. Berbincang dengan doktor anda tentang manfaat mengambil SSRI antidepresan untuk ejakulasi pra-matang.

, "membantunya untuk dapat membosankan sensasi mahu dengan puncak syahwat. Apabila dia merasakan seperti itu" titik pulangan tidak ada sensasi "telah deria beliau kemudian akan memasukkan semula dan bermula sekali lagi melakukan hubungan. Dia boleh menggunakan" teknik memerah " seberapa banyak kali yang dia mahu sebelum akhirnya membiarkan dirinya dengan puncak syahwat.

10. Akhir sekali, mengkaji hubungan untuk berurusan dengan disfungsi seksual. Lihatlah bagaimana kita berkomunikasi mengenai seks dan apa harapan dan matlamat kita adalah untuk hubungan seksual kami. Bercakap dengan ahli terapi seks bertauliah juga boleh bekerja keajaiban. Cari satu yang baik di AASECT.org.

Mudah-mudahan, jawatan ini adalah berguna untuk memberikan gambaran singkat tentang ejactulation pra-matang dan juga punca dan rawatannya. Sila berasa bebas untuk e-mel saya untuk maklumat lanjut atau untuk menetapkan temujanji supaya kita boleh membincangkan keadaan tertentu anda.

Back

© 2015 All rights reserved.

Make a free websiteWebnode