Ejaculation- pramatang Adakah semua hanya dalam fikiran anda?

06/25/2015 11:47

Dr Cindy Pan meneroka sama ada ejakulasi pra-matang adalah lebih mental daripada fizikal dan jika ada apa-apa penyelesaian
Ejaculation- pramatang Adakah semua dalam kepala anda?
 


Ia pernah percaya bahawa ejakulasi pramatang (PE) adalah sebahagian besarnya isu psikologi, terutamanya hasil daripada keresahan, rasa bersalah atau kekangan agama atau budaya. Adalah difikirkan bahawa dalam banyak kes, terutamanya apabila keadaan telah hidup panjang, bahawa masalah ini mempunyai asas fisiologi dan genetik dengan kira-kira 90% lelaki dengan PE sepanjang hayat mempunyai darjah pertama relatif (iaitu. Bapa, saudara atau anak) dengan syarat yang sama.

Adakah teknik 'memerah' dan 'kaedah Seman yang' sebenarnya berfungsi?

Pendekatan klasik tingkah laku untuk menguruskan PE adalah teknik Seman yang 'berhenti-mula', berasal lebih lima puluh tahun yang lalu, di mana lelaki terbabit memberitahu pasangannya untuk menghentikan rangsangan genital sebelum dia mencapai 'titik pulangan tidak' dan kemudian memulakan semula hanya apabila erti kata yang subjektif arousal tinggi hampir habis. Proses ini boleh diulangi sehingga kedua-dua pasangan sudah bersedia untuk pergi luar 'titik pulangan tidak' dan teruskan ke klimaks.

Masters dan Johnson 'teknik memerah' adalah sama-sama terkenal dan melibatkan memerah hujung zakar apabila keinginan untuk ejakulasi timbul, sehingga ia reda. Kedua-dua teknik memerah dan Seman yang tidak berfungsi jika berseni digunakan namun pendekatan ini mempunyai kelemahan mereka: mereka boleh dilihat sebagai agak mengganggu dan mekanikal, dan mereka mengganggu aliran dan mengurangkan spontan.

Apa lagi yang ada?

Bagi mereka yang dalam faktor-faktor psikologi seperti keresahan atau rasa bersalah yang memainkan peranan penting sudah tentu bercakap kepada ahli terapi seksual mengenai asal-usul isu-isu ini boleh memberi manfaat. Dalam kes-kes lain mungkin ada peranan untuk ubat. Antidepresan tertentu termasuk 'SSRIs dan antidepresan trucyclic telah didapati membantu, walaupun mungkin ada kesan sampingan.

Beberapa menyokong penggunaan kondom untuk mengurangkan sensitiviti zakar dan malah ada yang mendapati permohonan ejen anestetik untuk membantu dalam melambatkan ejakulasi. The kelemahan ini adalah bahawa mungkin terdapat kebas supaya ereksi hilang dan kedua-dua kerengsaan dan pembakaran kesan-kesan sampingan yang mungkin.

Mungkin paling mudah, pendekatan yang paling semulajadi dan tidak berbahaya atau tambahan kepada terapi lain adalah dengan hanya meningkatkan kekerapan hubungan atau melancap sejak hubungan kerap seolah-olah menjadikan PE lebih teruk. Dengan mengurangkan masa antara kepuasan seks anda mungkin boleh meningkatkan masa untuk ejakulasi setiap kali. Jika semua gagal, berbincang dengan doktor anda untuk nasihat lanjut dan rujukan kepada pakar kesihatan seksual seperti yang diperlukan.

 

PL SUPERGEL - Gel Tahan Lama Tradisional Yang Masih Mendapat Permintaan Yang Tinggi Hingga Hari Ini

Back

© 2015 All rights reserved.

Create a website for freeWebnode