9 Rawatan Mengejutkan Untuk Libido rendah

06/30/2015 07:42

Selamat datang ke tahun 2014, ketika kami telah mendapat kesihatan dan kesejahteraan kemajuan seperti ikat kepala yang membantu anda bermeditasi dan pengesan kecergasan begitu pintar mereka tahu apabila anda malas off.

Tetapi ada masih tidak satu FDA diluluskan rawatan untuk libido yang rendah pada wanita. Ini walaupun hakikat bahawa 43% daripada semua wanita berjuang dengan beberapa bentuk seksual wanita disfungsi-sama ada ia disebabkan oleh ubat-ubatan, keadaan yang sudah ada, atau Hypoactive Keinginan Seksual Gangguan (HSDD), nama klinikal untuk kekurangan kronik kepentingan dalam seks yang menyebabkan kesusahan peribadi atau hubungan. (Mari kita tidak masuk ke dalam hakikat bahawa terdapat 26 ubat yang diluluskan untuk merawat pelbagai bentuk disfungsi seksual lelaki.)

Berita yang menggembirakan ialah penyelidikan telah mendedahkan beberapa rawatan semula jadi dan off-label yang mungkin memberikan kelegaan, termasuk mercu tanda dadah HSDD yang yang berlumba-lumba untuk kelulusan FDA pada tahun 2015. Langkah pertama untuk menangani masalah seksual: Berbincang dengan doktor anda, tidak kira bagaimana memalukan perbualan mungkin. "Masalah ini adalah sangat biasa," kata Lea Millheiser, seorang profesor klinikal obstetrik dan ginekologi di Universiti Stanford. "Jadi membawanya dengan anda doktor atau meminta mereka untuk merujuk anda kepada seseorang yang boleh membantu. Ada biasanya seseorang dalam setiap masyarakat yang berurusan dengan FSD."

Dalam pada itu, berikut adalah beberapa rawatan semasa tahu tentang.

Kesedaran Meditasi

Gambar oleh Getty Images

Tambah item lain untuk senarai panjang manfaat dicapai melalui meditasi: Satu kajian di University of British Columbia diikuti 117 wanita melalui empat sesi terapi 90 minit berdasarkan Kesedaran, satu teknik meditasi yang menekankan jumlah perhatian kepada sensasi badan dari masa kini. Pada 6 bulan susulan, rawatan telah bertambah baik dengan ketara keinginan, rangsangan, dan pelinciran dan mengurangkan kedua-dua kesusahan seks berkaitan dan gejala kemurungan.

LANJUT: 9 Perkara yang mengejutkan Yang Membunuh Drive Seks Anda

DHEA
Pendek untuk Dehydroepiandrosterone, neurotransmitter ini diperlukan untuk pengeluaran testosteron, hormon yang boleh put up nafsu seks. Satu kajian bagi kedua-dua lelaki dan wanita menopaus dengan HSDD mendapati bahawa suplemen DHEA upped fungsi seksual di kalangan wanita berbanding plasebo. Menariknya, rawatan yang tidak berkesan untuk lelaki.

Akupunktur

Penyelidikan yang diterbitkan dalam Jurnal Perubatan Alternatif Komplementari mendapati bahawa wanita yang berjuang dengan seks ketika mengambil antidepresan telah meningkat libido dan pelinciran selepas 12 minggu berturut-turut rawatan akupunktur. Keputusan terutama menggalakkan berdasarkan fakta yang SSRI dan ubat-SNRI yang digunakan untuk merawat kemurungan-menyebabkan beberapa jumlah disfungsi seksual di 50-90% daripada pesakit.

Testosteron
Ini terapi hormon mungkin yang paling kontroversi rawatan-mungkin kerana ia tidak diluluskan oleh FDA untuk merawat libido yang rendah pada wanita. Tetapi ramai doktor memberikan rawatan kepada pesakit HSDD anyway, kerana beberapa kajian telah menunjukkan bahawa ia selamat dan berkesan. Penyelidikan yang lain memberi amaran bahawa ia boleh meningkatkan risiko kanser payudara dan masalah jantung. Namun, HSDD boleh menjadi sumber utama hubungan kesusahan dan ramai wanita yang sanggup mengambil risiko yang lebih besar untuk peluang mendapatkan pemulihan. Kesan sampingan testosteron biasanya termasuk penambahan rambut badan dan jerawat.

Yoga

Satu kajian dalam Jurnal Perubatan Seksual mendapati bahawa selepas 12 minggu yoga, wanita dilaporkan kepuasan meningkat, keinginan, rangsangan, dan orgasme-serta kesakitan berkurangan. Bermula dengan satu amalan biasa dengan 10 minit rutin lembut dalam video di atas.

LANJUT: 9 Yoga menimbulkan Untuk Seks Lebih Baik

Bupropion
Antidepresan ini berfungsi dengan meningkatkan tahap dopamin dan norepinephrine, dua hormon penting untuk rangsangan. Para penyelidik di Iran didokumenkan kesannya dengan mengkaji 232 wanita dengan HSDD, mentadbir sama ada ubat atau plasebo. Selepas 12 minggu, hampir 72% daripada wanita dalam kumpulan bupropion itu "pasti puas" dengan rawatan mereka. Hanya 3.7% daripada wanita dalam kumpulan plasebo kata yang sama.

Diet Mediterranean

Gambar oleh Emily Kate Roemer

Yang tetap untuk semua, nampaknya! Dalam populasi wanita yang menghidap diabetes jenis 2, pematuhan yang lebih besar untuk diet Mediterranean yang dikaitkan dengan kelaziman keseluruhan yang lebih rendah daripada seksual disfungsi-walaupun selepas mengambil kira faktor-faktor seperti umur membaurkan. (Beri ini 20 400 kalori makanan Mediterranean cuba.)

Viagra
Yep. Wanita mungkin mendapat manfaat daripada pil biru kecil juga. Walaupun ia tidak meningkatkan fungsi seksual keseluruhan untuk wanita kembali dalam kajian 1999, ia telah baru-baru ini menunjukkan janji untuk wanita yang disfungsi seksual berkaitan dengan mengambil antidepresan. Namun, data besar-besaran pada pilihan ini adalah daya terhad.

Flibanserin
Doktor dan wanita di seluruh negara yang mempunyai harapan yang tinggi untuk ubat ini bukan hormon yang merawat HSDD dengan meningkatkan dopamine dan norepinephrine dan mengurangkan serotonin, hormon yang menyumbang kepada perasaan perencatan. Ia telah dikaji di lebih daripada 11,000 wanita untuk tarikh dan, dalam beberapa percubaan, telah terbukti purata peserta double tentang peristiwa seksual yang memuaskan sebulan. Tetapi FDA telah menolak ubat dua kali, memetik kebimbangan dengan kesan sampingan seperti mengantuk, pening, dan, dalam beberapa kes, ubat pelali. Apa yang akan datang untuk flibanserin? Pembuatnya, bercambah Pharmaceuticals, berharap bahawa kali ketiga akan menjadi daya tarikan: Mereka merancang untuk mengemukakan semula untuk kelulusan FDA pada awal tahun 2015 dengan satu set baru data daripada kesan sampingan ujian.

HERBA BRAZIL - Berkesan Untuk Merawat Mati Pucuk, Masalah Ketegangan & Lemah Syahwat Nafsu Suami

Back

© 2015 All rights reserved.

Create a free websiteWebnode