Masalah Ejakulasi

06/22/2015 11:29

Ejakulasi adalah di mana air mani yang disembur keluar zakar semasa orgasma (kemuncak seks).

Masalah ejakulasi adalah perkara biasa, dengan anggaran 20-30% lelaki mengalami sekurang-kurangnya satu episod sepanjang hayat mereka.

Ketiga-tiga jenis utama masalah ejakulasi adalah:

    
ejakulasi pra-matang
    
ejakulasi terbantut
    
ejakulasi songsang

Ini diterangkan dengan lebih terperinci di bawah.
Ejakulasi pra-matang

Ejakulasi pramatang adalah jenis yang paling biasa masalah ejakulasi. Ia adalah di mana seorang lelaki berejakulasi terlalu cepat semasa hubungan seksual.

Ramai lelaki tidak pasti berapa lama hubungan seks 'normal' harus bertahan sebelum ejakulasi. Satu kajian yang kelihatan pada kira-kira 500 pasangan dari lima buah negara mendapati bahawa purata masa antara seorang lelaki meletakkan zakarnya ke dalam faraj pasangannya dan ejakulasi hanya di bawah lima dan setengah minit.

Walau bagaimanapun, pada hakikatnya, ia terpulang kepada individu dan pasangannya untuk membuat keputusan sama ada mereka berpuas hati dengan masa yang diperlukan baginya untuk ejakulasi.
Ejakulasi terbantut

Ejakulasi terbantut adalah berterusan, atau berulang, kelewatan dalam mencapai ejakulasi, atau ketidakupayaan untuk mencapai ejakulasi semasa aktiviti seksual, walaupun lelaki itu mahu dan pendirian adalah perkara biasa.

Ejakulasi akal kadang-kadang dikenali sebagai ejakulasi ditangguhkan atau gangguan orgasmic lelaki.
Ejakulasi songsang

Ejakulasi songsang adalah jenis yang jarang masalah ejakulasi. Ia berlaku apabila bukan sperma squirting keluar dari lubang di hujung uretra (tiub yang berlalu dari pundi kencing melalui zakar dan di mana air kencing pas) ia bergerak ke belakang ke dalam pundi kencing.

Jika seorang lelaki mempunyai ejakulasi songsang, dia akan mengalami perasaan syahwat, tetapi tidak mengeluarkan, atau sangat sedikit, air mani. Keadaan ini tidak mendatangkan bahaya kepada kesihatan, tetapi ia boleh memberi kesan kepada keupayaan untuk bapa kanak-kanak.
Bagaimana biasa ialah masalah ejakulasi?

Ejakulasi pramatang adalah jenis yang paling biasa masalah ejakulasi. Dianggarkan 20-30% lelaki iwill pengalaman sekurang-kurangnya satu episod ejakulasi pra-matang.

Ejakulasi terbantut kurang berlaku ejakulasi pra-matang, tetapi ia sudah pasti tidak jarang berlaku. Dianggarkan 3-4% lelaki akan mengalami sekurang-kurangnya satu episod ejakulasi terbantut.

Kedua-dua ejakulasi pra-matang dan akal boleh disebabkan oleh faktor-faktor fizikal dan psikologi.

Faktor fizikal boleh termasuk:

    
ubat-ubatan yang boleh menjejaskan ejakulasi normal, seperti tertentu anti-depressants
    
penyalahgunaan alkohol
    
radang prostat

Faktor psikologi boleh termasuk:

    
tekanan
    
kebimbangan
    
isu-isu yang tidak dapat diselesaikan yang berkaitan dengan pengalaman traumatik seksual sebelumnya

Walaupun ejakulasi songsang adalah satu keadaan yang jarang berlaku dalam populasi umum, ia boleh menjadi satu komplikasi umum beberapa jenis pembedahan, seperti pembedahan prostat, atau pada lelaki dengan keadaan kesihatan tertentu yang boleh merosakkan saraf, seperti kencing manis atau sklerosis berbilang.
Outlook

Dengan rawatan, tinjauan untuk kedua-dua ejakulasi pra-matang dan akal pada umumnya baik. Terdapat pelbagai rawatan dan ubat-ubatan yang boleh digunakan untuk memulihkan ejakulasi normal.

Satu kesukaran yang sama dengan kedua-dua ejakulasi pra-matang dan akal adalah bahawa ramai lelaki keberatan untuk bercakap dengan GP mereka dan mendapatkan rawatan. Ini selalunya disebabkan oleh anggapan salah bahawa tidak ada rawatan yang ada, atau ia adalah hasil daripada rasa tidak kena pada tempatnya malu.

Tinjauan bagi lelaki dengan ejakulasi songsang akan bergantung kepada punca asas. Jika keadaan ini disebabkan oleh kelemahan otot, ia mungkin mustahil untuk menggunakan ubat-ubatan untuk mengetatkan otot. Walau bagaimanapun, jika keadaan itu disebabkan oleh kerosakan saraf, rawatan mungkin tidak mungkin.


MEN SECRET GEL - Solusi Masalah Suami Cepat Pancut Dengan Mengurangkan Sensitiviti Gel Suami Dengan Berkesan

Back

© 2015 All rights reserved.

Make a free websiteWebnode