Apakah yang disfungsi erektil?

06/24/2015 09:59

Apakah yang disfungsi erektil?

Disfungsi erektil adalah apabila seorang lelaki tidak dapat untuk mendapatkan dan / atau menyimpan ereksi yang membolehkan aktiviti seksual dengan penembusan. Ia bukanlah satu penyakit tetapi gejala beberapa masalah lain, sama ada fizikal atau psikologi atau campuran kedua-duanya.
Bagaimana umum adalah disfungsi erektil?

Mati pucuk adalah perkara biasa dan menjadi lebih biasa dengan lelaki umur. Satu kajian Australia menunjukkan bahawa sekurang-kurangnya seorang daripada lima lelaki berusia 40 tahun ke atas mempunyai masalah erektil dan kira-kira satu dalam sepuluh orang benar-benar tidak dapat mempunyai ereksi. Dengan setiap dekad peningkatan umur, peluang untuk mengalami masalah ereksi meningkat.
Bagaimanakah ereksi berlaku?

Mendapatkan ereksi adalah satu proses yang rumit. Terdapat dua tiub tisu lembut yang berjalan di sepanjang zakar. A berserabut, selongsong luar sebahagiannya elastik sukar mengelilingi bahan lembut ini.

Apabila dirangsang oleh saraf, tisu lembut mengatur sendiri dalam apa-apa cara yang lebih banyak darah boleh disimpan di dalam zakar. Urat berjalan melalui sarung luar zakar kemudian memampatkan yang berhenti darah daripada meninggalkan zakar. Seperti darah dihentikan daripada mengalir keluar, zakar diisi dengan darah dan membentang dalam selongsong luar, memberikan ereksi.

Dalam kedua-dua tisu lembut dan saluran darah, sel-sel otot bertindak balas terhadap bahan kimia di dalam badan; beberapa membuat ereksi berlaku dan beberapa membuat zakar lembik (lembut). Baki bahan kimia ini mengawal sama ada zakar adalah keras atau lembut.
Apa yang menyebabkan mati pucuk?

Banyak faktor yang boleh memberi kesan kepada keupayaan manusia untuk mendapatkan dan mengekalkan ereksi. Dua atau tiga faktor, yang boleh menjadi kombinasi faktor-faktor fizikal dan psikologi, sering hadir pada satu masa. Selalunya mati pucuk adalah tanda lain masalah kesihatan yang serius yang mungkin tidak dikenal pasti. Kadang-kadang tidak ada sebab yang jelas untuk disfungsi erektil.

 

Top Man 3 Herba Ubat Kuat Lelaki

Back

© 2015 All rights reserved.

Make a free websiteWebnode